.

Algemene voorwaarden verkoop in de winkel

Versie geldig vanaf 27/05/2025

Deze algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen die in de winkel worden gedaan, met uitsluiting van alle andere voorwaarden, waaronder die welke gelden voor bestellingen geplaatst via de website www.electrodepot.be.

1. IDENTIFICATIE VAN DE VERKOPER

ELECTRO DEPOT BELGIUM - NV met een kapitaal van €7 000 000
LENNIKSBAAN 371, 1070 ANDERLECHT - N° TVA: BE0549 949 715 RPM Brussel

2. ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN

  • Al onze verkopen worden contant betaald zonder korting, het volledige saldo is verschuldigd bij afhaling.
  • De goederen vermeld op het kasticket worden pas eigendom van de koper op het moment dat de volledige prijs is betaald.
  • Bij aankoop op krediet moet de klant dit melden bij het plaatsen van de bestelling; in dat geval zijn ook de specifieke wettelijke bepalingen inzake consumentenkrediet van toepassing, met name betreffende de herroepingstermijn
  • Vanaf het moment van afhaling worden de goederen op risico van de klant getransporteerd.. Deze dient het product visueel te controleren op de uiterlijke staat en de verpakking bij ontvangst. Elke afwijking moet onmiddellijk worden gemeld om latere betwistingen in verband met transport door de klant te vermijden.

3. WETTELIJKE GARANTIE

Overeenkomstig de wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consument bij verkoop van consumptiegoederen, heeft de consument recht op een wettelijke garantie bij elk gebrek aan conformiteit dat bestaat bij levering en dat zich manifesteert binnen twee jaar na levering. Artikelen 1649bis tot en met 1649octies van het Burgerlijk Wetboek zijn van toepassing.

ELECTRO DEPOT BELGIË is verantwoordelijk voor deze wettelijke garantie. De garantie is echter niet van toepassing bij verkeerd gebruik, schade of oneigenlijk gebruik van het product door de klant.
In geval van een gebrek aan conformiteit heeft de consument recht op kosteloze herstelling of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstig ongemak. Indien dit onmogelijk of onevenredig is, kan de consument een passende prijsvermindering of ontbinding van het contract eisen.
Het gebrek moet binnen twee maanden na vaststelling worden gemeld. De klant moet regelmatig een back-up maken van de gegevens op zijn toestel, zeker voor het indienen bij de dienst-na-verkoop. ELECTRO DEPOT is niet verantwoordelijk voor verlies van opgeslagen gegevens of software ten gevolge van een herstel, reparatie of defect.

4. BETALENDE COMMERCIËLE GARANTIES (GARANTIEVERLENGING)

De voorwaarden van deze aanvullende garanties worden vermeld in het contract dat aan de klant wordt overhandigd bij de onderschrijving.
Niet gedekt zijn:

  • Schade door externe oorzaken aan het toestel
  • Schade waarvoor de klant of een derde aansprakelijk is of die het gevolg is van een opzettelijke fout of bedrog
  • Schade door gebruik van verkeerde energie, foutieve installatie of aansluiting in strijd met de voorschriften van de fabrikant
  • Schade veroorzaakt door nalatigheid of het gebruik van ongeschikte randapparatuur of verbruiksgoederen
  • Schade door schokken, vallen of verkeerd gebruik dat het behoud van het toestel schaadt
  • Vervanging van verbruiksgoederen (zoals: dichtingen, filters, batterijen, accessoires, presentatie onderdelen, borstels en stofzuigerslangen, lampen, projector lampen enz.)
  • Storingen aan antennes, foutieve aansluiting of ingebruikstelling
  • Schade door industrieel, commercieel, collectief of professioneel gebruik
  • Schade door vandalisme, overmacht (brand, bliksem, storm) of elektrische overspanning
  • Materiële en immateriële schade ten gevolge van een defect (gebruikshinder, verlies van gegevens, foto's, inhoud van toestellen zoals diepvriezers, koelkasten of harde schijven)
  • Defecten veroorzaakt door verkeerd gebruik of softwareproblemen

Geldigheid van commerciële garanties
De toepassing van de commerciële garantie is onderworpen aan voorlegging van het kasticket met de vermelding van het serienummer van het toestel.
Alle herstellingen moeten worden uitgevoerd door de door ELECTRO DEPOT aangestelde dienstverleners, op straffe van nietigheid van de garantie.

5. VERWERKING VAN AFVAL VAN ELEKTRISCHE EN ELEKTRONISCHE APPARATEN

Elektrische en elektronische apparaten die verouderd zijn, niet meer werken of het einde van hun levensduur hebben bereikt, mogen niet worden weggegooid in de vuilnisbak of in de selectieve sorteer containers van de gemeente.
Deze regelgeving heeft als doel verspilling van grondstoffen te beperken en het milieu en de menselijke gezondheid te beschermen door te voorkomen dat bepaalde stoffen uit toestellen in de natuur terechtkomen.
U heeft drie mogelijkheden:

  • U kunt het afgedankte toestel afleveren bij een containerpark of een nabijgelegen inzamelpunt.
  • U kunt het toestel schenken aan een sociaal geëngageerde organisatie (een lijst is beschikbaar in de winkel).
  • U kunt het toestel terugbrengen naar een van onze winkels, waar wij het gratis terugnemen.

Bij moeilijkheden kan de koper proberen een minnelijke oplossing te vinden door contact op te nemen met de klantendienst van ELECTRO DEPOT. De contactgegevens van deze dienst zijn beschikbaar op de website www.electrodepot.be/nl/contacts, in de winkel en op elk kasticket.

6. KLANTENDIENST

Deze algemene verkoopsvoorwaarden en alle bepalingen op de site electrodepot.be zijn onderworpen aan het Belgisch recht.
Bij betwisting of klacht wordt aanbevolen contact op te nemen met onze klantendienst om een minnelijke oplossing te zoeken.

Er wordt aan herinnerd dat het zoeken naar een minnelijke oplossing de termijn van de wettelijke garantie niet opschort.
Voor klachten kunt u terecht bij:
Voor FR: contact-fr@contact.electrodepot.be
Voor NL: contact-nl@contact.electrodepot.be

Telefonisch bereikbaar op: 070 30 00 00 (€0,30/min)

6. KLACHTENPROCEDURE

Bij buitengerechtelijke geschillenbeslechting is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Hij behandelt zelf de aanvraag of stuurt deze door naar een bevoegde entiteit. Meer info: https://economie.fgov.be/nl/themas/online/belmed-online-bemiddeling

Klanten die in een ander Europees land dan België wonen, worden doorverwezen naar het online geschillenbeslechtingsplatform van de Europese Commissie: https://ec.europa.eu/odr/

Algemene voorwaarden voor verkoop op afstand (onlineverkoop)

Versie van kracht op 27 MEI 2025

Deze algemene voorwaarden kunnen hier in PDF-formaat worden gedownload.

1. IDENTIFICATIE VAN DE VERKOPER

ELECTRO DEPOT BELGIUM,
Lenniksebaan 371,
1070 Anderlecht

2. ALGEMENE BEPALINGEN

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die geplaatst worden op de website www.electrodepot.be.

Deze voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, met name die gelden voor aankopen in de winkel.
De website electrodepot.be biedt u een breed gamma aan producten aan, voornamelijk bestemd voor de uitrusting van uw woning, die u online kunt bestellen met levering (aan huis of in een afhaalpunt) of met afhaling in één van onze winkels. Deze aanbiedingen zijn uitsluitend bestemd voor consumenten met een leveringsadres in België.
Elke bevestiging van een bestelling op de website www.electrodepot.be geldt als volledige aanvaarding van deze algemene verkoopvoorwaarden. Daarom wordt u sterk aangeraden om deze grondig door te nemen voordat u uw bestelling bevestigt. Tijdens elke stap op de website worden de essentiële voorwaarden van uw bestelling herhaald en dient u deze goed te keuren.
Door te bestellen op www.electrodepot.be erkent u dat u juridisch bekwaam bent om zich te verbinden aan deze voorwaarden en verklaart u dat de aankoop bedoeld is voor privégebruik.
Om u de best mogelijke service te bieden, behouden wij ons het recht om deze algemene voorwaarden op elk moment aan te passen of te wijzigen. Enkel de voorwaarden die van kracht zijn op het moment van de bestelling zijn echter van toepassing. U kunt deze voorwaarden opslaan of afdrukken, zodat u ze op elk moment kunt raadplegen. De algemene voorwaarden blijven geldig zolang als de tijd die nodig is voor de levering van de bestelde producten, en tot het einde van de toepasselijke garanties.

3. AANBOD EN BESCHIKBAARHEID VAN DE PRODUCTEN

3.1 Het productaanbod en hun prijzen kunnen op elk moment worden gewijzigd en zijn geldig zolang ze zichtbaar zijn op de website en binnen de grenzen van de beschikbare voorraad.

3.2 Alle producten zijn in overeenstemming met de Belgische wetgeving en regelgeving, maar het is uw verantwoordelijkheid om vóór de bestelling te controleren of de producten geschikt zijn voor het beoogde gebruik, hun installatie en compatibiliteit met andere reeds aanwezige producten. Behalve in het kader van het herroepingsrecht, worden geen producten teruggenomen of geruild wegens persoonlijke voorkeur.

3.3 De op electrodepot.be verkochte producten zijn bedoeld voor consumenten of professionelen voor huishoudelijk gebruik. Ze zijn niet bestemd voor collectief, industrieel of commercieel gebruik. In dat geval vervalt elk recht op garantie, zowel tegenover ons als tegenover onze leveranciers.

3.4 Om de beschikbaarheid van onze producten voor al onze klanten te garanderen, behouden wij ons het recht voor om elke bestelling geheel of gedeeltelijk te weigeren die als abnormaal wordt beschouwd met betrekking tot de gebruikelijke hoeveelheden besteld door een consument. Eveneens behouden wij ons het recht voor om elke bestelling te weigeren van een klant met wie een geschil bestaat of heeft bestaan over de betaling van een eerdere bestelling.

4. PRIJS

Alle prijzen van de producten aangeboden op electrodepot.be worden uitgedrukt in euro, inclusief BTW, Recupel en andere heffingen, maar exclusief eventuele leveringskosten, voorbereidingskosten of installatiekosten. De leveringskosten zijn raadpleegbaar op de website electrodepot.be.

De aanbiedingen en prijzen op electrodepot.be zijn geldig voor online bestellingen én aankopen in de winkel, mits beschikbaarheid van de voorraad.
Sommige producten die op electrodepot.be worden aangeboden, zijn mogelijk niet beschikbaar voor directe aankoop in de winkel en zijn dus enkel verkrijgbaar via een online bestelling met levering (aan huis of afhaalpunt).

5. DE BESTELLING

Om één of meerdere producten aan te kopen die op electrodepot.be worden voorgesteld, nodigen wij u uit om uw winkelmandje te vullen door de gewenste producten te selecteren. Bij het selecteren van een product stellen wij u een levering (aan huis of in een afhaalpunt) of een afhaling in één van onze winkels in België voor.

5.1 OOm een bestelling te plaatsen, dient u de volgende stappen te volgen zoals weergegeven op de website:
• productselectie door op de knop "Toevoegen aan mandje" te klikken,
• klantidentificatie via de rubriek "uw ELECTRO DEPOT klant account",
• keuze van leveringswijze: levering (aan huis of in een afhaalpunt) of afhaling in de winkel,
• betalingswijze selecteren via de rubriek "overzicht van uw bestelling en kies uw betaalmethode",
• bevestiging van de bestelling door te klikken op "betaling bevestigen", waarna het scherm "bevestiging" een overzicht geeft van de bestelling.

Wij vestigen uw bijzondere aandacht op de manier waarop de bestelling op de website electrodepot.be wordt aanvaard. Het vakje "Ik aanvaard de algemene verkoopsvoorwaarden" aanvinken en vervolgens op "betaling bevestigen" klikken geldt als "elektronische handtekening" en staat juridisch gelijk aan een handgeschreven handtekening. Deze "dubbele klik" houdt een onherroepelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van uw bestelling in.

Na het plaatsen van uw bestelling, en mits fraudepreventie controles, ontvangt u een bevestigingsmail met de beschikbaarheid van het (de) bestelde product(en) en de leveringsplaats. De verkoop komt pas tot stand bij ontvangst van deze bevestigingsmail.

5.2 U kunt de status van uw bestelling opvolgen in de rubriek "Bestelstatus". Uw digitale factuur is beschikbaar in de bestelgeschiedenis vanaf de verzending van het product. Wij raden u aan deze digitaal op te slaan, bijvoorbeeld voor garantie doeleinden. Voor elke bestelling van €120 of meer, informeren wij u dat wij wettelijk verplicht zijn om de bestelling en de factuur 10 jaar lang te bewaren vanaf de leveringsdatum. Wij garanderen u op elk moment toegang tot deze gegevens.

5.3 Indien één of meerdere bestelde producten niet beschikbaar zijn, wordt u hiervan op de hoogte gebracht. U krijgt dan de keuze uit een gedeeltelijke levering, een gedeeltelijke afhaling of een volledige annulatie van de bestelling. Indien u niet wenst te wachten of bij definitieve onbeschikbaarheid, wordt uw bestelling geannuleerd en worden de reeds betaalde bedragen binnen 30 dagen teruggestort.

5.4 ELECTRO DEPOT behoudt zich het recht voor om bestellingen of reserveringen te weigeren in de volgende gevallen:
• bij ernstige vermoedens van kwade trouw of opzettelijke fraude;
• bij herhaald misbruik van het herroepingsrecht;
• bij vermoeden van herhaald misbruik of fraude door een klant;
• bij onjuiste, verdachte of foutieve gegevens;
• wanneer ELECTRO DEPOT vaststelt dat valse gegevens zijn opgegeven;
• bij abnormale bestelhoeveelheden – eventueel verspreid over meerdere bestellingen – die een strikt persoonlijk gebruik overschrijden;
• wanneer er vermoed wordt dat de bestellingen bestemd zijn voor wederverkoop;
• in geval van overmacht.

5.5 De bevestigingsmail van uw bestelling bevat het overzicht van uw bestelling en een link naar de aanvaarde algemene voorwaarden.

6. ONLINE BETALING

Voor elke bestelling dient het volledige bedrag (producten, eventuele garantieverlenging, voorbereidings- en leveringskosten) te worden betaald op het moment van online betaling. U kunt kiezen tussen een eenmalige betaling of betaling in meerdere termijnen.

Om uw betaling veilig te laten verlopen, maken wij gebruik van het SSL-encryptie systeem (Secure Socket Layer), dat al uw persoonlijke gegevens codeert op het moment van invoer.
Om te controleren of u zich in een beveiligde omgeving bevindt, controleer of het adres begint met "https://" in plaats van "http://".

Voor eenmalige betalingen worden volgende betaalmethoden aanvaard:

  • Payconiq by Bancontact
  • Kredietkaarten: VISA, MASTERCARD
  • Debetkaarten: Bancontact, Maestro, VISA
  • Apple Pay & Google Pay
  • Bankoverschrijvingen
  • Betaling in termijnen (via Buy Way)

6.1 Betaling via overschrijving op onze bankrekening
In dit geval worden de producten pas gereserveerd zodra de betaling effectief is ontvangen op de rekening van ELECTRO DEPOT. De overschrijving moet binnen de 5 dagen op onze rekening toekomen.
Indien deze termijn wordt overschreden, kan de bestelling geannuleerd worden.
Indien de betaling alsnog na deze termijn ontvangen wordt, dient de klant zelf contact op te nemen met de klantendienst en zijn rekeninggegevens (BIC + IBAN) mee te delen om terugbetaling te vragen.

6.2 Betaling in termijnen met BUY WAY
ELECTRO DEPOT BELGIUM NV treedt op als kredietbemiddelaar voor de kredietgever Buy Way Personal Finance NV, Koning Boudewijnlaan 29 bus 2, 1000 Brussel, KBO 0400.282.277.

Toezichthoudende instanties:
- FOD Economie, Algemene Directie Economische Inspectie – NG III, Albert II Laan 16 (3de verdieping), B-1000 Brussel (https://economie.fgov.be)
- Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA), Congresstraat 12-14, 1000 Brussel (https://www.fsma.be).

Raadpleeg de financieringsoplossing van BUY WAY via de link financieringen
Onder voorbehoud van aanvaarding van uw kredietaanvraag door Buy Way Personal Finance NV.


*Representatief voorbeeld : KREDIETOPENING VAN ONBEPAALDE DUUR van 1500€ met een JAARLIJKS KOSTENPERCENTAGE van 14,50% waarvan 0,02% maandelijkse kaartkosten van het geleende kapitaal (VARIABELE debetrentevoet van 14,23%).

Deze kredietopening bevat een optie uitsluitend geldig, van 28/05/2025 t.e.m. 31/01/2026 in de verkooppunten van de NV ELECTRO DEPOT BELGIUM aan een debetrentevoet van 13,24% en terugbetaalbaar per vaste maandelijkse aflossingen.

Onder voorbehoud van goedkeuring door BUY WAY PERSONAL FINANCE nv, kredietgever (KBO 0400 282 277 – RPR Brussel – FSLA 019542a – IBAN BE03 3101 2966 9484, Koning Boudewijnlaan - 29 bus 2, 1000 Brussel) en ELECTRO DEPOT BELGIUM nv, kredietbemiddelaar handelend in hoedanigheid verbonden agent / bijkomstige agent / kredietmakelaar met volmacht (KBO 0549.949.715 – RPR Brussel – Lenniksebaan 371, 1070 Anderlecht).

Let op, geld lenen kost ook geld.

7. VOORWAARDEN VOOR AFHALING IN DE WINKEL

Om één of meerdere producten te kopen die worden aangeboden op electrodepot.be, nodigen wij u uit om uw winkelmandje te vullen door de gewenste producten te selecteren.
Bij het toevoegen van een product aan uw mandje, krijgt u de keuze tussen levering (thuis of afhaalpunt) of afhaling in de winkel.

7.1 Als u kiest voor afhaling in de winkel, moet u eerst een winkel selecteren om de beschikbaarheid van het product te controleren. Zodra u de afhaling in de gekozen winkel bevestigt, wordt u geïnformeerd over de uiterste beschikbaarheidsdatum van het product, zodat u de bestelling al dan niet definitief kan bevestigen. Deze beschikbaarheidsdatum wordt aangegeven als “Beschikbaar binnen 1 uur” of “Beschikbaar binnen x dagen”. In principe varieert de termijn “binnen x dagen” van 2 tot maximaal 8 dagen, exclusief zondagen en feestdagen, vanaf het moment van definitieve bevestiging van de bestelling (betaling en beschikbaarheid van het product).

7.2 Na bevestiging van uw bestelling en ontvangst van uw betaling, ontvangt u een bevestigingsmail met daarin onder andere de beschikbaarheidsdatum van het/de bestelde product(en). De verkoop is pas definitief na deze bevestigingsmail, zelfs als het product binnen 1 uur beschikbaar is. U dient deze mail af te wachten alvorens naar de winkel te gaan om het product af te halen.
U heeft dan maximaal 8 dagen vanaf de verzenddatum van de bevestigingsmail om uw product(en) op te halen in de aangegeven winkel, met deze e-mail (waarop uw bestelnummer begint met B936) en een identiteitsbewijs. Indien u zelf niet in staat bent om het product op te halen, kunt u iemand anders machtigen met een door u gedateerde en ondertekende volmacht, vergezeld van een kopie van uw identiteitsbewijs en dat van de gemachtigde persoon. De volmacht moet ook vergezeld zijn van de bevestigingsmail.

De bevestigingsmail en een geldig identiteitsbewijs zijn vereist om fraude of diefstal van uw bestelde en betaalde producten te voorkomen.

Wanneer u uw product(en) komt afhalen, meldt u zich aan de kassa, waar u een kasticket ontvangt met de afhaaldatum en de garantie-einddatum. Dit kasticket moet u bewaren als bewijs voor eventuele garantieclaims.

Na de termijn van 8 dagen vanaf de bevestigingsmail behouden wij ons het recht voor om de bestelling te annuleren. U dient dan contact op te nemen met de klantendienst met uw rekeningnummer (IBAN) om een terugbetaling aan te vragen.

7.3 Indien de bestelde producten niet allemaal tegelijk beschikbaar zijn, kunt u ervoor kiezen om de beschikbare producten onmiddellijk af te halen of te wachten tot de volledige bestelling beschikbaar is om deze in één keer af te halen bij de gekozen winkel.

8. VOORWAARDEN VOOR LEVERING AAN HUIS OF OP EEN AFHAALPUNT

Leveringen gebeuren enkel binnen België.

Afhankelijk van het type en gewicht van de producten, kunnen wij u één of meerdere van de volgende leveringsmethoden aanbieden:
- Levering op een afhaalpunt voor pakketten tot 30 kg,
- Levering aan huis voor pakketten tot 60 kg,
- Levering aan huis met of zonder installatie voor pakketten tot 130 kg.
Bij uw bestelling geven wij de leveringskosten en de uiterste beschikbaarheidsdatum aan. Deze informatie geldt voor de hele bestelling, ongeacht het aantal producten. U krijgt toegang tot deze gegevens bij het bevestigen van uw bestelling.

Zodra uw bestelling bevestigd is en uw producten verzonden worden, ontvangt u een e-mail met het onderwerp “Verzending van uw bestelling door onze transporteur” met de leveringsgegevens.

8.1 LEVERING AAN HUIS

Bij levering door BPOST gebeurt de levering op het door u gekozen adres in België. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd. Bij afwezigheid wordt het pakket naar het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt gebracht. U wordt via e-mail of sms op de hoogte gebracht van waar uw pakket zich bevindt. Als u het pakket niet binnen 7 dagen ophaalt, wordt het geretourneerd naar electrodepot.be.

Bij een eenvoudige thuislevering (“Eco” levering aan de voordeur) worden producten tot aan de deur geleverd. Er vindt geen installatie of aansluiting plaats. Dit valt onder uw eigen verantwoordelijkheid.

Bij levering met installatie (“Comfort”-levering) worden de producten geleverd en geplaatst op de gewenste locatie in huis, en aangesloten (behalve voor Amerikaanse koelkasten, diepvriezers, wijnkasten, inbouwtoestellen). De installatie betreft enkel het aansluiten op elektriciteit en/of watertoevoer, en niet op afvoer, gas, het vervangen van sproeiers, het afbreken van wasmachines, het instellen van televisies of het installeren van dampkappen.

Voor een correcte installatie dient u zelf te controleren of alle nodige elementen aanwezig zijn. Elektrische kabels en stekkers worden mogelijk niet meegeleverd. Controleer dit in de productfiche. Bij gasapparaten wordt nooit een gasslang mee geleverd. Voor Amerikaanse koelkasten is meestal een wateraansluiting nodig.

VOORAFGAAND AAN DE LEVERING AAN HUIS
WHet is uw verantwoordelijkheid om te beoordelen of levering mogelijk is. De locatie moet goed toegankelijk zijn (m.b.t. deuren, trappen). Geef bij het maken van de afspraak eventuele bijzonderheden door (lift, toegangscode, conciërge...). Als deze gegevens ontbreken en levering onmogelijk blijkt, bent u zelf verantwoordelijk.

De installatie gebeurt enkel als de nodige aansluitpunten (elektrisch of watertoevoer) aanwezig zijn. Voorbeeld: een apparaat moet rechtstreeks op een stopcontact kunnen aangesloten worden. Aansluiting via verlengkabels is geen geldige installatie. U kiest zelf de plaats van installatie en bent verantwoordelijk voor de geschiktheid ervan.

8.2 LEVERING OP EEN AFHAALPUNT

Als u voor deze optie kiest, wordt uw product geleverd aan het gekozen afhaalpunt. Het adres en de openingsuren worden vermeld bij de bestelling en in de leveringsbevestiging via e-mail. Bij sluiting van het gekozen afhaalpunt (bv tijdens verlof), wordt het pakket naar een ander nabijgelegen afhaalpunt gebracht, waarvan u de gegevens per e-mail ontvangt.

De overdracht van risico’s vindt plaats bij ondertekening van het leveringsbewijs bij afhaling.

U ontvangt een e-mail en/of sms zodra het product beschikbaar is, met daarin de uiterste afhaaldatum (gemiddeld 10 kalenderdagen). Na deze termijn wordt de bestelling geannuleerd en het pakket teruggestuurd. Transportkosten blijven voor uw rekening.

8.3GEMEENSCHAPPELIJKE BEPALINGEN
BBij levering op een afhaalpunt moet u een geldig identiteitsbewijs tonen. Dit dient ter verificatie van de persoon die het product komt afhalen. Bij levering aan huis wordt de persoon die de bestelling ontvangt, geacht gemachtigd te zijn.

Bij ontvangst van het product (thuis of afhaalpunt) moet u het product uitpakken en controleren op volledigheid, overeenstemming met de bestelling en eventuele zichtbare schade, vóór vertrek van de chauffeur of vóór u het afhaalpunt verlaat.

Indien nodig, noteer voorbehouden op de leveringsbon of weiger het pakket indien geopend of beschadigd. Bevestig uw opmerkingen binnen 24 uur per e-mail naar: contact-nl@contact.electrodepot.be.

Vermeld uw verzoek: levering corrigeren, terugbetaling of omruiling. Wij behouden ons het recht voor om het verzoek te weigeren bij buitensporige kosten, en een vergelijkbaar product te leveren.

Volg in geval van terugbetaling of omruiling strikt de procedure in artikel 9. Klachten buiten deze procedure of termijn worden niet aanvaard.

U bent zelf verantwoordelijk om vóór bestelling te controleren of het product compatibel is met uw technische infrastructuur (elektriciteit, gas, water...). Bijvoorbeeld, bij een gaskookplaat bent u zelf verantwoordelijk voor de compatibiliteit met uw installatie en het type gas.

Buiten het wettelijke herroepingsrecht worden geen producten teruggenomen om persoonlijke redenen of wegens ongeschiktheid voor uw infrastructuur.

Koelkasten, diepvriezers en wijnkasten mogen pas 24 uur na plaatsing aangesloten worden.

8.3.1 Indien u bij uw bestelling hebt gekozen voor levering in een afhaalpunt, zal uw product klaarliggen in het gekozen afhaalpunt dat u tijdens het plaatsen van uw bestelling hebt aangeduid. Het adres van het afhaalpunt en de openingsuren worden vermeld tijdens het bestelproces en op de leveringsbevestiging die u per e-mail ontvangt. Indien het gekozen afhaalpunt op het moment van levering gesloten is (bijvoorbeeld wegens jaarlijkse vakantie of een onvoorziene omstandigheid), wordt de levering gedaan naar een ander nabijgelegen afhaalpunt. Het adres en de openingsuren van dat vervangende afhaalpunt staan vermeld in de leveringsbevestiging die u per e-mail ontvangt. De overdracht van verantwoordelijkheid (en risico) voor het product gebeurt op het moment dat u het leveringsbewijs ondertekent en het product aan het afhaalpunt in ontvangst neemt.

8.3.2 U ontvangt een e-mail en/of sms om u op de hoogte te brengen van de beschikbaarheid van het bestelde product in het gekozen afhaalpunt. In datzelfde bericht wordt u meegedeeld tot wanneer u het product ten laatste moet afhalen. Deze afhaaltermijn bedraagt gemiddeld 10 kalenderdagen. Indien het product niet binnen deze termijn wordt afgehaald, wordt de bestelling automatisch geannuleerd en wordt het product teruggestuurd naar electrodepot.fr. De transportkosten blijven in dat geval voor uw rekening.

8.4 GEMEENSCHAPPELIJKE BEPALINGEN

8.4.1 Bij afhaling in een afhaalpunt zal u gevraagd worden een identiteitsbewijs (zoals identiteitskaart, paspoort, rijbewijs of verblijfskaart) voor te leggen. Dit is bedoeld om te controleren of de persoon die het product komt afhalen, effectief de besteller of de geadresseerde is. Bij levering aan huis wordt aangenomen dat de persoon die de levering in ontvangst neemt, gemachtigd is om dat te doen.

8.4.2 Bij het beschikbaar stellen van het bestelde product (aan huis of in een afhaalpunt), wordt u verzocht om de producten te controleren vóór het vertrek van de bezorger of vóór u het afhaalpunt verlaat. Deze controle betreft de aanwezigheid van het product (en toebehoren zoals handleiding, aansluitkabels, afstandsbediening…), de overeenstemming met de bestelling, en de uiterlijke staat. Indien nodig kunt u opmerkingen of voorbehoud maken op het leveringsbewijs, of het pakket weigeren indien het geopend lijkt of schade vertoont. Deze opmerkingen moeten op het leveringsdocument worden genoteerd vóór ondertekening, want uw handtekening geldt als aanvaarding van de levering en bevestigt dat alles in orde is.

Meld deze opmerkingen ook per e-mail binnen de 24 werkuren na ontvangst van de levering, naar: contact-nl@contact.electrodepot.be
In uw melding kunt u vermelden of u:

  • een nieuwe levering wenst die overeenkomt met de oorspronkelijke bestelling (bijvoorbeeld bij ontbrekend product),
  • een terugbetaling of omruiling wenst.
    Electro Depot behoudt zich het recht voor om niet aan uw voorkeur te voldoen indien dit onmogelijk blijkt (bijvoorbeeld bij uitputting van voorraad). In dat geval krijgt u het aankoopbedrag terugbetaald. In elk geval worden de verzendkosten door ons gedragen.

8.4.3 Ongeacht de leveringswijze (ook bij levering in een afhaalpunt), bent u verantwoordelijk voor het nagaan of het bestelde product compatibel is met uw elektrische installatie, gasvoorziening, wateraansluitingen, enz. (of die van de ontvanger). Bijvoorbeeld: als u een gastoestel bestelt (kookplaat, fornuis...), moet u nagaan of het toestel compatibel is met uw installatie en het type gas dat u gebruikt.
Wij herinneren u eraan dat, buiten het wettelijke herroepingsrecht (bij levering aan huis of afhaalpunt), producten niet kunnen worden teruggenomen omwille van persoonlijke overwegingen, zoals onverenigbaarheid met technische infrastructuur of plaats van installatie.
Koelkasten, diepvriezers en wijnkasten moeten 24 uur na installatie op hun definitieve plaats pas worden aangesloten.

8.4.4 ELECTRO DEPOT kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van een vertraging veroorzaakt door overmacht. De maximale verzendtermijn is 30 dagen. Bij een vertraging van meer dan 7 dagen wordt de bestelling niet automatisch geannuleerd. ELECTRO DEPOT zal u telefonisch of per e-mail informeren, waarna u kunt beslissen de bestelling te annuleren. Indien het pakket nog niet verzonden is bij ontvangst van uw annulering, wordt de levering stopgezet en ontvangt u een terugbetaling binnen 30 dagen. Indien het pakket al onderweg is, kunt u het weigeren bij levering. U krijgt dan binnen 30 dagen een terugbetaling van het aankoopbedrag én de retourkosten, op voorwaarde dat het pakket ongeopend en in originele staat wordt teruggestuurd. Indien u beslist om de bestelling toch te behouden ondanks de vertraging, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

9. HERROEPINGSRECHT

9.1 U heeft het recht om deze overeenkomst zonder opgave van reden te herroepen binnen een termijn van veertien dagen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop:
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag
- u, of een door u aangewezen derde (niet de vervoerder), het goed fysiek in bezit neemt;
- u, of een door u aangewezen derde (niet de vervoerder), het laatste goed fysiek in bezit neemt in geval van meerdere goederen;
- u, of een door u aangewezen derde (niet de vervoerder), het laatste onderdeel van een zending fysiek in bezit neemt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons op ondubbelzinnige wijze op de hoogte brengen van uw beslissing (bijv. per brief, fax of e-mail)

*Contactgegevens Electro Depot België
Adres: Lenniksebaan 371, 1070 Anderlecht
Email: contact-nl@electrodepot.be

U mag het standaardformulier voor herroeping gebruiken, maar dat is niet verplicht.
Om de herroepingstermijn te respecteren, volstaat het dat u uw mededeling verzendt vóór het verstrijken van de termijn.

9.2 Producten die onvolledig, beschadigd of vuil zijn, worden geweigerd of slechts deels terugbetaald.
Tevens worden retourzendingen niet aanvaard voor:
- hygiëneproducten (zoals elektrische tandenborstels, scheerapparaten, epileerapparaten...) waarvan de verpakking geopend werd;
- audio- of video-opnamen (DVD, CD, USB-sticks, externe/multimedia harde schijven, SD-kaarten...) waarvan de verpakking geopend werd.

9.3 moet het product terugzenden of overhandigen aan ELECTRO DEPOT BELGIUM, Lenniksebaan 371, 1070 Anderlecht of in één van onze winkels in België, zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen nadat u uw beslissing tot herroeping hebt meegedeeld. De kosten en risico's van de retourzending zijn voor rekening van de klant.

Naar het modelformulier voor herroeping van uw bestelling.

10. GARANTIES VAN DE PRODUCTEN

10.1 DE WETTELIJKE GARANTIE
Conform de wet van 1 september 2004 ter bescherming van de consument bij de verkoop van consumptiegoederen, geniet de consument een wettelijke garantie tegen gebreken die bij aflevering al bestonden en zich binnen twee jaar na levering kenbaar maken. De artikelen 1649 bis tot 1649 octies van het Burgerlijk Wetboek zijn van toepassing. ELECTRO DEPOT BELGIË is de verantwoordelijke voor deze garantie.
De garantie geldt echter niet indien het gebrek het gevolg is van verkeerd gebruik, beschadiging of niet-conform gebruik van het product door de klant. Bij een defect heeft de consument recht op kosteloze herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder grote overlast. Indien dit onmogelijk of onevenredig is, kan de consument een passende prijsvermindering of contractontbinding eisen. Het gebrek moet binnen twee maanden na ontdekking worden gemeld.
De klant dient regelmatig een back-up te maken van de gegevens op zijn toestel en vóór elk bezoek aan de dienst-na-verkoop (DNV). ELECTRO DEPOT is niet aansprakelijk voor verlies van data of software door herstel, reparatie of defect.

10.2.1 MDNV-REGELS VOOR PRODUCTEN AFGEHAALD IN DE WINKEL
Bij vermoeden van een defect wordt u gevraagd het product en de kassabon terug te brengen naar de dienst-na-verkoop van de winkel waar het product werd afgehaald. Het product wordt in uw aanwezigheid onmiddellijk getest (behalve bij gebreken die niet in enkele minuten vastgesteld kunnen worden).
Bij een vastgesteld defect kiest u tussen herstel, vervanging of terugbetaling. Wij behouden ons het recht voor, niet te voldoen aan uw keuze als die disproportionele kosten met zich meebrengt, afhankelijk van voorraad of reparatiemogelijkheden.

10.2.2 DNV-REGELS VOOR PRODUCTEN GELEVERD AAN HUIS OF IN EEN AFHAALPUNT
U kunt het product naar de DNV-afdeling van een van onze winkels in België brengen, of het product opsturen naar ons retour centrum (adres wordt door klantendienst meegedeeld).
Brengt u het product zelf naar de winkel (met een digitale kopie van de factuur), dan gelden de regels van 10.2.1.
Stuurt u het product op, dan moet u eerst goedkeuring vragen aan onze klantendienst die u een retourformulier per mail bezorgt. Dit formulier moet u bij het product voegen. Maak bij verzending best een foto van het product om bij een geschil met de vervoerder uw goede trouw te bewijzen.
Indien het product defect is:

  • repareren wij het en sturen het terug, verzendkosten zijn voor ons,
  • of wisselen wij het om voor een gelijkaardig product, de verzendkosten van het vervangproduct zijn voor ons.

10.3 UITGESLOTEN GARANTIE
De garantie dekt niet:
• Schade veroorzaakt door de klant, een derde, of opzettelijke fout of bedrog;
• Schade door onjuiste energiebron, gebruik, installatie of aansluiting, of door gebruik van ongeschikte accessoires of verbruiksmaterialen;
• Schade door een stoot, val, of schadelijk gebruik (zoals oxidatie);
• Antenneproblemen, foutieve aansluiting of ingebruikname;
• Schade door industrieel, commercieel, collectief of professioneel gebruik
• Schade door vandalisme, overmacht (brand, bliksem, storm), of spanningspiek.

U bent zelf verantwoordelijk voor regelmatige back-ups van gegevens op de harde schijf of interne geheugen van uw toestel vóór elk bezoek aan de SAV. Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van data of software, bijvoorbeeld door herstel of defecten.

10.4 GELDIGHEID VAN DE GARANTIE
Deze garantie geldt alleen bij voorlegging van het kassabon of digitale factuur en het serienummer van het toestel. Alle herstellingen moeten gebeuren bij de door ons aangewezen dienst-na-verkoop.

10.5 BETAALDE COMMERCIËLE GARANTIE (GARANTIE-VERLENGINGEN)
Bovenop de wettelijke garanties bieden wij betaalde extra garanties (garantie-uitbreidingen) aan voor bepaalde producten. Voor andere producten geldt enkel de wettelijke garantie. De voorwaarden van deze aanvullende garanties staan in het contract dat u ontvangt bij het afsluiten.

Niet gedekt zijn:

  • Schade door externe oorzaken;
  • Schade door klant, derde, opzettelijke fout of bedrog;
  • Schade door onjuiste energie, gebruik, installatie of aansluiting
  • Schade door nalatigheid of gebruik van ongeschikte accessoires/verbruiksmaterialen;
  • Schade door stoten, vallen of schadelijk gebruik;
  • Vervanging van verbruiksartikelen (zoals: afdichtingen, filters, batterijen, accessoires, borstel en slang van stofzuiger, lampen, enz.);
  • Antenneproblemen, foutieve aansluiting of ingebruikname;
  • Schade door industrieel, commercieel, collectief of professioneel gebruik;
  • Schade door vandalisme, overmacht (brand, bliksem, storm) of spanningspiek;
  • Materiële en immateriële schade door defect (zoals verlies gebruik, data, foto’s, inhoud van apparaten zoals diepvriezers, koelkasten, harde schijven);
  • Defecten door verkeerd gebruik of softwareproblemen.

11. EIGENDOMSOVERDRACHT

Afwijkend van artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek blijven de verkochte, geleverde of geïnstalleerde goederen onze exclusieve eigendom totdat onze facturen volledig betaald zijn. Ondanks dit eigendomsvoorbehoud gaan alle risico’s van verlies of beschadiging van de betrokken goederen over op de klant vanaf het moment dat hij ze in ontvangst neemt.

12. AANMAKEN VAN EEN KLANTACCOUNT

12.1 Om aankopen met levering (aan huis of afhaalpunt) of afhaling in een van onze winkels te doen, moet u eerst een klantaccount aanmaken. Dit kan vóór elke bestelling via de link “uw account” bovenaan de site, of bij het toevoegen van het eerste artikel aan het winkelmandje.

12.2 Voor het aanmaken van uw account moet u uw e-mailadres en een wachtwoord van minstens 6 tekens opgeven. Bij elke toegang wordt door het systeem gecontroleerd of uw gebruikersnaam uniek is. Verliest u uw wachtwoord, klik dan op “wachtwoord vergeten” en geef uw e-mailadres in; u ontvangt een herstellink per e-mail. Dit wachtwoord dient enkel voor toegang en wordt niet gebruikt voor betalingen. Het is strikt vertrouwelijk en wordt bij elke login gevraagd. U bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van uw account tot het moment dat het gedeactiveerd wordt. Daarnaast worden er aanvullende gegevens gevraagd (bedrijf of particulier, aanspreektitel, voornaam, naam, geboortedatum, e-mailadres, favoriete winkel) die nodig zijn voor het beheer van bestellingen. Als u deze informatie niet verstrekt, kunt u geen account aanmaken.

12.3 Als u toegang hebt tot uw account kunt u:

  • uw lopende bestellingen volgen en uw bestelgeschiedenis (tot 12 maanden oud) bekijken,
  • uw persoonlijke gegevens aanpassen,
  • uw favoriete producten uit het catalogus bekijken,
  • uw leveringsadressen wijzigen en kiezen,
  • uw inschrijvingen voor nieuwsbrieven beheren om informatie en aanbiedingen van ELECTRO DEPOT te ontvangen.

12.3.1 Bij het aanmaken van een account op electrodepot.be garanderen wij toegang tot uw account gedurende minstens 12 maanden. Daarna kunnen wij het account zonder verdere formaliteiten deactiveren bij meer dan 12 maanden inactiviteit. Bij fraude wordt het account onmiddellijk gedeactiveerd, ook bij recente bestellingen.

12.4.2 Wilt u uw account deactiveren, neem dan contact op met onze klantendienst. Wij zorgen ervoor dat uw account binnen een maand na uw verzoek wordt gedeactiveerd.

12.4.3 Bij deactivering worden alle gegevens (bestelgeschiedenis, persoonlijke gegevens,…) verwijderd. Het deactiveren van een account – door u of ons (behalve bij fraude) – verhindert niet dat u later een nieuw account kan aanmaken.

12.5 Bij het aanmaken van uw account of het plaatsen van een bestelling bent u verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de door u verstrekte informatie (aanspreektitel, bedrijfsnaam, factuur- en leveringsadres, bankgegevens, leveringsvoorwaarden…). Fouten kunnen leiden tot vertraging of verhindering van de levering.

13. KLANTENDIENST

Onze klantendienst is bereikbaar van maandag tot zaterdag (behalve feestdagen) van 9u tot 18u via e-mail of Messenger op onze Facebookpagina voor vragen over:

  • de opvolging van uw bestelling,
  • herroeping of niet-conformiteit van een product na aankoop,
  • het gebruik van garanties bij defecten.

Contactgegevens :
Telefoon: 070 30 00 00 (€0,30/min)
E-mail:
voor FR: contact-fr@contact.electrodepot.be
voor NL: contact-nl@contact.electrodepot.be
Postadres: ELECTRO DEPOT BELGIUM, Afdeling Webshop, Lenniksebaan 371, 1070 Anderlecht.
Bestellingen kunnen niet via de klantendienst geplaatst worden; dit moet via electrodepot.be.

14. PERSOONSGEGEVENS

14.1 BESCHERMING VAN UW PERSOONSGEGEVENS
Conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is ELECTRO DEPOT verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Meer info vindt u in ons privacybeleid op onze website onder ‘Bescherming van persoonsgegevens’.

14.2 ELEKTRONISCHE IDENTITEITSKAART
Bij een aankoop kunnen, mits uw toestemming, gegevens voor het aanmaken van een account worden verzameld via uw elektronische identiteitskaart. Deze worden verwerkt door ELECTRO DEPOT BELGIUM NV. ELECTRO DEPOT en de maatschappijen verbonden aan de holding gebruiken uw gegevens om het contract met u uit te voeren en te respecteren, en voor marktonderzoek en klanttevredenheidsquêtes. Met uw toestemming kunnen deze gegevens ook gebruikt worden voor commerciële prospectie per e-mail en sms. U heeft het recht om zonder kosten en zonder opgave van redenen uw gegevens in te kijken, te wijzigen, te corrigeren en het gebruik ervan voor directe marketing te weigeren. Dit kan via dpo@electrodepot.be of per brief aan Electro Depot België, Dienst Bescherming Persoonsgegevens, Route de Lennik 371, 1070 Anderlecht.

15. BEWIJS

De partijen aanvaarden elektronische bewijzen (e-mail, back-ups, ...).

16. INTELLECTUELE EIGENDOM

Alle onderdelen van de website electrodepot.be, inclusief de onderliggende technologie, zijn beschermd door auteursrechten, merken en patenten. Door de website electrodepot.be te bezoeken, verbiedt u zichzelf om (gedeeltelijk) inhoud te kopiëren of te downloaden, tenzij u vooraf en uitdrukkelijk toestemming heeft van ELECTRO DEPOT BELGIË.
Gebruikers met een persoonlijke website mogen een eenvoudige link plaatsen die rechtstreeks naar de startpagina van electrodepot.be verwijst. Dit is geen affiliatieovereenkomst. Elke hyperlink die gebruikmaakt van framing of in-linking is strikt verboden. In alle gevallen moet elke link, zelfs als die stilzwijgend werd toegestaan, worden verwijderd op eenvoudig verzoek van ELECTRO DEPOT BELGIË.

17. OVERMACHT

ELECTRO DEPOT is niet aansprakelijk in gevallen van overmacht, zoals onvermijdelijke, onvoorspelbare omstandigheden buiten de wil van beide partijen.

18. TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN

Deze algemene verkoopsvoorwaarden en alle bepalingen op electrodepot.be vallen onder Belgisch recht. Bij een geschil of klacht raden wij aan contact op te nemen met onze klantendienst om een minnelijke oplossing te zoeken.
Het zoeken naar een minnelijke oplossing schort de wettelijke garantie niet op.
Voor klachten kunt u terecht bij:contact-nl@contact.electrodepot.be
Bij buitengerechtelijke geschillenbeslechting is de bemiddelingsdienst voor consumenten van de FOD Economie bevoegd om klachten te behandelen of door te verwijzen naar een bevoegde instantie.
Klanten uit een ander Europees land dan België worden doorverwezen naar het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie : https://ec.europa.eu/odr/.

19. BESCHERMING TEGEN NAMAAK

Voor producten die niet door de ELECTRO DEPOT zelf ontwikkeld zijn, biedt ELECTRO DEPOT steeds producten aan die hij aankocht bij de originele fabrikanten of hun groothandelaars. Bij twijfel over de echtheid van producten kan de consument meer informatie en advies vinden op https://www.eccbelgie.be.
Bij vermoeden van namaak kan de consument altijd een klacht indienen via het meldpunt: https://meldpunt.belgie.be/meldpunt.

20. GEDRAGSCODE

ELECTRO DEPOT is lid van BeCom en onderschrijft volledig de gedragscode van BeCommerce